Projektets formål
Øge virksomheders indsigt i:
- Sammenhængen mellem personlighedsbaserede, emotionelle forhold og forskelle i præferencer/værdier/vurderinger.
- Den nyeste emotionspsykologiske og neurovidenskabelige viden.
- Strategisk anvendelse af denne forståelse til udformning af skræddersyede produkter og budskaber.
- Anvendelse af antropologiske og kvantitative metoder.
Aktiviteter
1. Tre intensive workshops med nøgle-medarbejdere (ledelse, marketing og designere).
Emnerne er:
- Det videnskabelige grundlag
- Sammenligning af forskellige personlighedspsykologiske segmenteringsmodeller
- Visualisering og betydning
2. Analyse af segmenteringsforhold i to cases, som virksomhederne aktuelt arbejder med.
3. Udvikling af et skræddersyet og skalerbart spørgeskema, som de deltagende virksomheder selv kan udbygge og kommercialisere.
Deltagere
Videninstitutioner:
Aalborg Universitet
Syddansk Universitet
Alexandra instituttet
Virksomheder:
Artlinco
Haveselskabet
Kailow
Projektleder:
Professor Christian Jantzen, Aalborg Universitet